PM LAW Piekarska&Mielcarek
Polityka Prywatności
Polityka Prywatności informuje o danych osobowych zbieranych przez PM LAW Piekarska&Mielcarek – kancelarię prowadzoną wspólnie przez przez Kancelarię Radcy Prawnego Annę Piekarską i Kancelarię Adwokacką Piotra Mielcarka. Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej ,,RODO”).
§ 1. Administrator danych osobowych
Administratorami danych osobowych są: Anna Piekarska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Anna Piekarska, ul. Makuszyńskiego 32/34 lok. 5, 81-595 Gdynia, NIP.: 844-228-05-32, e-mail: anna.piekarska@protonmail.com oraz Piotr Mielcarek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Piotr Mielcarek, ul. Świętojańska 87/6, 81-389 Gdynia, NIP: 584-249-50-68, e-mail: p.mielcarek@adwokaci.gda.pl (dalej łącznie jako ,,Kancelaria”).
§ 2. Odbiorcy Polityki Prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności jest kierowana do: klientów i kontrahentów Kancelarii, (dalej jako ,,Klienci”), przedstawiciele Klientów Kancelarii (dalej jako ,,Przedstawiciele”), inne niż wymienione wyżej osoby kontaktujące się z Kancelarią w celu składania zapytań pocztą tradycyjną, telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy (dalej jako ,,Inne osoby”), osoby odwiedzające stronę www.pmlaw.pl (dalej jako ,,Internauci”),
§ 3. Jakie dane osobowe są zbierane i przetwarzane
W zależności od tego kategorii osób wymienionych w § 2 Polityki prywatności zbieramy następujące dane osobowe:
- Klienci – imię i nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzonej działalności gospodarczej, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, adres email ( o ile ujawnia on imię i nazwisko), numer telefonu, numer rachunku bankowego, numery posiadane we właściwych rejestrach NIP, REGON, numer PESEL,
- Przedstawiciele – imię i nazwisko, stanowisko służbowe, adres korespondencyjny, adres email (o ile ujawnia on imię i nazwisko), numer telefonu, a także numer PESEL, numer dowodu osobistego, adres zamieszkania (o ile wskazane są w przedkładanych dokumentach, np. pełnomocnictwach),
- Inne osoby – imię i nazwisko, stanowisko służbowe, adres korespondencyjny, adres email (o ile ujawnia on imię i nazwisko), numer telefonu, oraz te dane, które są przekazane w treści korespondencji,
- Internauci – adres IP.
§4. Czas, cel i podstawa przetwarzania danych osobowych
W zależności od tego kategorii osób wymienionych w § 2 Polityki prywatności czas, cel i podstawa przetwarzania danych osobowych są następujące:
Klienci
Cel |
Czas |
Podstawa |
zawarcie i wykonanie Umowy zawartej z Klientem lub kontrahentem Klienta |
przez czas trwania Umowy oraz rozliczeń po jej zakończeniu |
niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO |
Realizacja obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii takich jak przechowywanie umów, faktur i dokumentów księgowych, dokonywanie rozliczeń podatkowych |
przez czas określony przepisami prawa |
przepisy prawa – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO |
ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń |
przez okres przedawnienia się roszczeń wynikających z Umowy |
prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Kancelarię – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Przedstawiciele
Cel |
Czas |
Podstawa |
zawarcie i wykonanie Umowy zawartej z Klientem lub kontrahentem Klienta |
przez czas trwania Umowy oraz rozliczeń po jej zakończeniu |
prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Kancelarię – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
realizacja obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii takich jak przechowywanie umów, faktur i dokumentów księgowych, dokonywanie rozliczeń podatkowych, w przypadku gdy dane przedstawicieli będą się na nich znajdować |
przez czas określony przepisami prawa |
przepisy prawa – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO |
ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń |
przez okres przedawnienia się roszczeń wynikających z Umowy |
prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Kancelarię – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Inne osoby
Cel |
Czas |
Podstawa |
udzielenie odpowiedzi na złożone zapytanie i prowadzenie związanej z tym komunikacji drogą tradycyjną, telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy |
przez czas niezbędny do udzielenia wyczerpującej odpowiedzi i zakończenia prowadzonej korespondencji |
prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Kancelarię polegające na konieczności obsługi zapytań związanych z prowadzoną działalnością Kancelarii – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Internauci:
Informacje pozyskiwane za pomocą mechanizmu cookies oraz dane operacyjne mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu RODO w niektórych wyjątkowych sytuacjach (np. adres IP). Takie dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego wyświetlania strony
Informacje pozyskiwane za pomocą mechanizmu cookies oraz dane operacyjne mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu RODO w niektórych wyjątkowych sytuacjach (np. adres IP). Takie dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego wyświetlania strony
Cel |
Czas |
Podstawa |
okazjonalna analiza plików z logami w celu określenia z jakich przeglądarek korzystają Internauci, które zakładki, strony lub podstrony są najczęściej lub najrzadziej odwiedzane lub przeglądane, czy struktura strony nie zawiera błędów |
w zależności od ustawień przeglądarki oraz systemów, w których przetwarzana jest informacja – od 30 do 90 dni |
prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Kancelarię polegające na konieczności monitorowania prawidłowości wyświetlania strony oraz danych operacyjnych na stronach internetowych Kancelarii – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
zapobieganie nieautoryzowanemu dostępowi do serwisu i rozpowszechnianiu złośliwych kodów, przerywanie ataków typu “odmowa usługi”, a także zapobieganie uszkodzeniom systemów komputerowych i systemów komunikacji elektronicznej |
w zależności od ustawień przeglądarki oraz systemów, w których przetwarzana jest informacja – od 30 do 90 dni |
prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Kancelarię polegające na konieczności monitorowania prawidłowości wyświetlania strony oraz danych operacyjnych na stronach internetowych Kancelarii – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
§ 5. Prawa Osób, których dane są przetwarzane w związku z przetwarzaniem danych osobowych
- prawo do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
- prawo do przenoszenia danych
Skorzystać z tych praw można przez napisanie maila na adres Kancelarii: anna.piekarska@protonmail.com lub p.mielcarek@adwokaci.gda.pl.
- w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w oparciu o zgodę, można ją cofnąć w dowolnym momencie. Pozostanie to bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W tym celu prosimy o kontakt się z Kancelarią mailowo pod adresem anna.piekarska@protonmail.com lub p.mielcarek@adwokaci.gda.pl.
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że Kancelaria naruszyła obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
§ 6. Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą przetwarzanych danych będą pracownicy, współpracownicy Kancelarii, podmioty obsługujące systemy IT oraz sprzęt Kancelarii, dostarczające infrastrukturę IT (hosting), czy świadczące na rzecz Kancelarii usługi księgowe, pocztowe, kurierskie.
Wszyscy odbiorcy mają siedzibę na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Kancelaria nie zamierza przekazywać Państwa danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Odbiorcami Twoich danych mogą być również inne podmioty lub organy, jeżeli będzie to niezbędne dla prowadzenia na rzecz obsługi prawnej, w tym wykonywania przez Kancelarię zleconych w związku z zawartą umową czynności.
Podanie danych osobowych co do zasady jest niezbędne dla celów zawarcia umowy oraz jej wykonania.
Bez ich uzyskania umowa nie będzie mogła zostać zawarta i wykonana.
Jeżeli w ustawieniach swojej przeglądarki zostaną ustawione stosowne opcje plików cookie w taki sposób, aby nie ujawniać swojego adresu IP, korzystanie ze strony internetowej www.pmlaw.pl nadal będzie możliwe.
§ 7. Profilowanie
Kancelaria nie podejmuje wobec osób, których dane osobowe są przetwarzane decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w wyniku profilowania, wywołujących wobec tych Osób skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływających na ich sytuację.
§ 8. Środki bezpieczeństwa stosowane przez Kancelarię
Wdrożyliśmy środki bezpieczeństwa w postaci certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). Formularze kontaktowe zabezpieczone są przy użyciu metody recaptcha v3.
§ 9. Informacje dotyczące Cookies
Pliki cookies zbierają i przechowują informacje o tym, kiedy użytkownik odwiedził stronę internetową oraz w jaki sposób jej użytkownik z niej korzysta, co umożliwia zapisywanie informacji o wizytach na stronie oraz zapewnia lepszą obsługę i doświadczenie w trakcie przeglądania strony oraz dla celów analizy. Dane osobowe gromadzone z wykorzystaniem plików cookies będą również używane w celu zarządzania sesją.
- Za pośrednictwem strony https://pmlaw.pl/ może gromadzić różnego rodzaju informacje o użytkowniku, w tym następujące dane:
- Dane identyfikacyjne nadesłane przez Użytkownika lub Użytkownika Głównego. Na podstawie zgody Użytkownika lub Użytkownika Głównego X może gromadzić dane osobowe wprowadzone podczas logowania. Podanie takich danych jest dobrowolne. Miejsca w stronie, w których są zbierane dane, są wyraźnie wskazane.
- Logi serwera sieciowego. Podobnie jak większość administratorów stron internetowych, X automatycznie gromadzi logi serwera sieciowego w przypadku odwiedzenia strony przez użytkownika za pomocą komputera, na którym zainstalowana jest strona (zwanego „serwerem sieciowym”). Serwer sieciowy automatycznie rozpoznaje niektóre informacje, takie jak adres IP użytkownika (poniżej), data i miejsce odwiedzenia Strony, odwiedzone strony w Stronie, stronę internetową, z której użytkownik wszedł do tej Strony, rodzaj używanej przeglądarki (np. Internet Explorer), rodzaj używanego systemu operacyjnego (np. Windows 2000) oraz nazwa domeny i adres operatora serwisu internetowego użytkownika (np. AOL). Jeżeli Strona wykorzystuje pliki cookie (o czym mowa poniżej), serwer sieciowy będzie również zapisywał tę informację. X często przegląda logi serwera w celu stwierdzenia, które strony są najczęściej odwiedzane. Służy to uzyskaniu lepszej orientacji na temat tego, jak Użytkownicy Głowni i Użytkownicy korzystają z Platformy. Praktyka ta, czyli statystyka internetowa (Web Statistics), umożliwia X. utrzymanie i doskonalenie Platformy. Ponadto, w przypadku nadużycia systemu, X może skorzystać z powyższych informacji wspólnie z obsługującym użytkownika operatorem serwisu internetowego i władzami lokalnymi w celu dotarcia do źródła nadużycia.
- Adresy IP. X może gromadzić informacje o adresie IP użytkownika. Adres IP to numer nadany komputerowi użytkownika przez operatora serwisu internetowego w celu umożliwienia użytkownikowi dostępu do internetu. Zazwyczaj, adres IP zmienia się przy każdym podłączeniu się użytkownika do internetu (jest to tzw. adres „dynamiczny”). Należy jednak pamiętać, że w niektórych okolicznościach, w przypadku łącza szerokopasmowego istnieje możliwość, że uzyskany przez X adres IP użytkownika lub nawet wykorzystywany przez nas plik cookie będzie zawierać informacje umożliwiające identyfikację użytkownika. Dzieje się tak dlatego, że w przypadku niektórych łączy szerokopasmowych adres IP użytkownika nie zmienia się (pozostaje „statyczny”) i mógłby zostać skojarzony z jego komputerem osobistym. Adresy IP wykorzystywane są jako część informacji zawartej w opisanych wyżej logach serwera sieciowego.
- Pliki cookie. Strona korzysta obecnie z technologii pod nazwą „cookie”. Plik cookie stanowi mały plik tekstowy z informacjami wykorzystywanymi przez strony internetowe, łączące się z przeglądarką Użytkownika, którą serwer sieciowy X wysyła do komputera użytkownika (a właściwie do pliku przeglądarki) z chwilą uzyskania przez użytkownika dostępu do Strony. Niniejsza część Polityki Prywatności opisuje zasady wykorzystywania plików cookie związanych z korzystaniem z Strony, informuje, jak odnaleźć pliki cookie w komputerze użytkownika oraz jak zmienić ustawienia prywatności w celu ograniczenia zastosowania tych plików. Należy pamiętać, że ograniczenie zastosowania plików cookie może mieć wpływ na zakres korzystania ze Strony przez użytkownika oraz uniemożliwić mu dostęp do niej (i innych stron internetowych). X korzysta obecnie bądź może w przyszłości korzystać z następujących plików cookie w stronie:
– Cookie dotyczące sesji. w trakcie korzystania przez użytkownika z Strony Platforma musi często przywoływać zapisane w pamięci dane techniczne użytkownika podczas przechodzenia przez niego na kolejne strony. X korzysta z tych danych technicznych na wiele sposobów w celu ulepszania sposobów korzystania z Strony przez użytkownika. Plik ten nie zawiera żadnych danych pozwalających zidentyfikować osobę użytkownika (nie zawiera danych osobowych) i istnieje tylko do czasu zakończenia sesji i opuszczenia Strony.
-Plik logowania i wielokrotnego korzystania. Przy zalogowaniu się przez użytkownika do strefy ograniczonego dostępu możemy zainstalować plik cookie na komputerze użytkownika w celu zapamiętania jego danych na potrzeby logowania. Mogą one zostać wykorzystane dla wygody użytkownika w celu uniknięcia konieczności ponownego udzielania pełnych informacji przy następnym logowaniu. Plik ten pozostaje w komputerze użytkownika przez czas nieoznaczony, nawet po opuszczeniu Strony.
- Okres aktywności plikόw cookies :
- Czasowe/tymczasowe – są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej, wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) albo do momentu ich ręcznego usunięcia.
-
- Stałe – przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookie lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Użytkownik Główny/Użytkownik ma prawo do skorzystania z oferowanych przez każdą przeglądarkę możliwości przeglądania, usuwania oraz ograniczania i kontrolowania przyjmowania plików cookie. w celu pozyskania dodatkowych informacji może zapoznać się z treścią pomocy lub ustawieniami prywatności/bezpieczeństwa w używanej przeglądarce. Usunięcie plikόw cookies może mieć jednak wpływ na poprawne działanie Platformy i jej funkcjonalność.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
-
- niezbędne: konieczne do prawidłowego funkcjonowania Platformy – pliki przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO);
-
- preferencyjne: pliki cookie umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika Głównego/Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika Głównego/Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik Główny/Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp. – pliki przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
-
- statystyczne: pozwalają one badać ruch na stronie internetowej, poznawać preferencje użytkowników, analizować ich zachowanie w Platformie oraz umożliwiają interakcje z zewnętrznymi sieciami i platformami – pliki przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- Pliki cookie osób trzecich, znajdujące się na Stronie. X nie zezwala osobom trzecim na instalowanie plików cookie w komputerze użytkownika za pośrednictwem Strony, chyba że pliki te instalowane są na wniosek X i znajdują się pod bezpośrednią kontrolą X, a osoby trzecie nie mają dostępu do nich ani możliwości korzystania z nich, z wyjątkiem przypadków przewidzianych w niniejszej Polityce Prywatności.
- Odmowa przyjęcia i kontrola plików cookie. Nawet jeżeli Użytkownik Główny/Użytkownik nie zezwoli na umieszczanie plików cookie na swoim komputerze, większość zawartości strony pozostanie w dalszym ciągu widoczna, jednak niektóre funkcje takie jak uzyskanie statusu zarejestrowanego użytkownika mogą być niedostępne. Istnieją różne metody przeglądania i usuwania plików cookie zainstalowanych w komputerze użytkownika, w zależności od rodzaju używanej przeglądarki. Poniższej przedstawione są instrukcje dla użytkowników korzystających z przeglądarek. Użytkownikom korzystającym z innych przeglądarek proponuje się odwiedzenie strony internetowej producenta, gdzie powinni znaleźć odpowiednie informacje, lub odwiedzenie strony http://www.aboutcookies.org/deletecookies.asp bądź podobnej strony.
- Ustawienia i zarządzanie plikami Cookies. Poprzez domyślne ustawienie przeglądarek, akceptuje się pliki cookie. Można zmienić ustawienia przeglądarki i kontrolować ruch ciasteczek poprzez ich akceptowanie lub odrzucenie. Oczywiście można uzyskać dostęp do naszych stron internetowych bez instalowania plików cookie. Nastąpi to jednak kosztem jakości korzystania ze strony internetowej tj. zablokowanie czy usunięcie plików cookie, włączenie ostrzeżenia przed ich użyciem lub brak akceptacji ustawień może wiązać się z trudnościami z korzystania z wybranych funkcjonalności naszych serwisów.
Możesz zarządzać ustawieniami plików poprzez:
-
- narzędzia udostępniane przez operatorów przeglądarek internetowych (szczegóły dostępne po kliknięciu w linki poniżej):
– Opera,
– Safari
-
- panel zarządzania plikami wyświetlany z chwilą ładowania strony głównej serwisu – wybór opcji „Zgadzam się’ – powoduje, że X zapisuje i korzysta z wszystkich plików zapisywanych na urządzeniu końcowym; w panelu użytkownik może wyrazić także zgodę na zapisywanie tylko wybranych rodzajów plików, które szerzej opisano w rozdziale poniżej.
- Konkretna wyszukiwarka internetowa umożliwia także blokady działania cookie. w wyniku zmiany ustawień konkretnej przeglądarki zostanie umieszczony tzw. plik cookie opt – out, którego celem jest identyfikacja sprzeciwu Użytkownika Głównego/Użytkownika. w każdej przeglądarce należy zrobić tę samą operację wyłączenia cookie.
§ 10. Postanowienia końcowe
Niniejsza Polityka Prywatności jest zawsze dostępna na stronie internetowej Kancelarii pod adresem www.pmlaw.pl.
Niniejsza wersja Polityki Prywatności obowiązuje od 01.05.2023 r.